Kørekort til bil i Næstved

Vi ønsker at give dig en teoriundervisning i Næstved, som fuldt ud lever op til lovkravet, og hvor vi under ingen omstændigheder går på kompromis med kvaliteten.

I boksen til højre (på telefonen vil den være herunder) er lovens krav til minimums lektioner af 45 min. Den enkeltes behov for timer i manøvre på vej, vil varierer fra elev til elev.

Kategori B Lovkrav
29 lektioner i teori

4 lektioner på lukket øvelsesplads
16 lektioner i manøvre på vej
4 lektioner på køreteknisk anlæg

8 timers færdselsrelateret førstehjælpskursus (Arrangeres af køreskolen)

Yderligere lovkrav

Undervisningen må begyndes 3 måneder før man fylder 17 år.

Teoriprøven kan tages 1 måned før man fylder 17 år, men praktisk prøve kan først afholdes når man er fyldt 17 år. Lægeerklæring fra egen læge – husk at medbringe et pasfoto.

Teoriundervisningen vil ligge på samme tidspunkt hver uge. Øvelseskørslen skal ligge i nær tilslutning med teoriundervisningen. Der skal køres hver uge, og på forskellige tidspunkter. Øvelseskørslen skal foretages både i forskellige typer af trafik, og på forskellige tider af døgnet, herunder kørsel i myldretid, kørsel i mørke, etc.